2015. szeptember 10., csütörtök

Ha csak egy cékla van a hűtőben :)

Cékla curry

Nem sok minden szükséges a mai ételhez, túlnyomó részét a fűszerek és a rizs adják. A cékla curryt tulajdonképpen ugyanúgy készítjük, mint az összes többi zöldség curryt, egyszerűen és gyorsan ;)

A zöldség curryt minden zsiradék hozzáadása nélkül, (méreg)erős fűszeres vízben főzzük és a végén kókusztejjel tesszük simogatóvá. Ázsiai szokás szerint nem kell teljesen puhára főzni, de ki-ki ízlése szerint főzőcskézze. 

Hozzávalók:


  • 1 darab cékla reszelve vagy a képen látható módon - vagy bárhogyan máshogy - darabolva,
  • hagyma - 1-2 fej szeletre vágva, póréhagyma karikában. Én most néhány póréhagyma árván maradt zöldjét vágtam kis darabokra. 
  • fűszerek: curry por, só, bors, chillidarabkák, pirított görögszéna mag, kardamom, fahéj, szegfűszeg. Ami ebből muszáj: a curry por és a só :) Én szeretem a sokféle ízt, édes, erős, sós lesz ezektől az étel. 
  • friss curry levél - száraz is megfelel, otthon az kapható.
  • kókusztej - kb. 1-1,5 dl. - Nemrégen olvastam, hogy a cicáknak, akik nem ihatnak tejet, mert laktózérzékenyek, a kókusztej kifejezetten javallott a vitaminok miatt. Macskára és kókusztejre fel!
  • rizs
  • pandanlevél


Tehát cékla, hagyma apró darabokban kerül a jól bevált wokba, rádobjuk az ízlés szerinti fűszereket.



Öntünk alá egy kis vizet, tényleg nem sokat, kb. 1 dl-t. 


Megkeverjük, és főzzük. Kb. 15 perc elég lesz. 


Közben vesszük a jó kis cserépedényt, és háromszori mosás után megfőzzük az elmaradhatatlan rizst. Most vörös rizst vettem, jól megy a cékla színéhez :D
Vágtam pár pandan levelet, isteni illatot ad a fővő rizsnek. Kicsit meg kell tördelni, hogy az illata jól kijöjjön.
A pandan ez a gyönyörű zöld növény, rendkívül szapora, és ahogy a magyar blogokon olvasom, otthon nincs ilyen, pedig ha valaki szert tesz egy kisebb növényre, a szobában vígan el kell lennie. Decemberben viszek haza és kipróbálom :) Különösebb íze nincs, de az illata csodálatos, amikor főzzük. Színezőként is használják, rengeteg itt a zöld piskóta :D Sri Lanka-i neve egyébként rampa. 






Ha megfőtt a rizs, kiszedjük a pandant, és tálalhatunk. Jó étvágyat :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése