2015. szeptember 13., vasárnap

Padlizsán és társai - Wambatu moju

Ez az étel szintén nem igényel nagy erőfeszítést, és elrontani is lehetetlen. Az elkészítése két mozzanatból áll: sütés és párolás. 

Először is a hozzávalók:


  • a fűszerek: só ,bors, kurkuma
  • ecet - én kókuszecetet használtam, de csináltam már borecettel és sima ecettel is. Tehát bármilyen ecet. 
  • zöldpaprika - én zöld chilit tettem, mert nincs más. Amúgy sem érzem már, ha erős valami :D
  • hagyma - bármilyen, én most apró lilahagymát pucolgattam, amíg rá nem untam. Akkor aztán vettem két nagy fejet és nagyobb darabokra vágtam :)
  • padlizsán - kicsi darabkákra kell felvágni, a további képeken majd látszik.
  • cukor vagy méz, - nekem pálmaméz áll a rendelkezésre, nagyon finom :)
  • 1 evőkanál mustármag.



A mustármagot az ecetben megáztatjuk, majd kb. 10 perc múlva kissé összetörjük. 



A padlizsánt tehát héjastól feldaraboljuk, és azonnal beszórjuk kurkumával. Az eredeti recept szerint sózni is kell, de szerintem akkor nem sül olyan szépen, vizes lesz, így én a sót a szószba teszem. Ha készen vagyunk a darabolással, a kurkumás padlizsánt forró olajban megsütjük, mint a sült krumplit. Jó barnára kell sütni, nekem nincs kedvem megvárni, világosbarnán már kiveszem :)






Amíg a padlizsán sül, elkészítjük a többi hozzávalót: a feldarabolt paprikát és hagymát a wokba dobáljuk, ráöntjük a mustármaggal kevert ecetet és a mézet (vagy cukrot), illetve a sót, mindent ízlés szerint, 



Ezt magas hőfokon kavargatjuk, míg sül a padlizsán. 

Ha megsült a padlizsán, beleszedjük a wokba, elzárjuk a gázt és jól elkeverjük. 
Tálalhatjuk is. Én most egy kis maradék zöldséges sült rizst is tettem a tányérra. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése